Payment with Klarna Payment with Swish
Frakt från 45:- | Behöver du hjälp? [email protected]

Köpvillkor

Köpvillkor

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på [email protected].

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Equused.se (org. nr 559083-7844) bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse.
En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Equused.se.
Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad.
Equused.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund.
För att handla hos oss måste du vara 18 år och Equused.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

2. Priser

Equused AB tillämpar vinstmarginalbeskattning vid försäljning av begagnade varor.
Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Equused.se inte råder över. Till exempel: väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

3. Frakt

Fraktkostnaden baseras på volym/vikt.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

4.1 Klarna

Vi använder Klarna Checkout.
Läs mer om Klarna Checkout här: https://www.klarna.com/se/smoooth/

4.2 Betalning via Swish.

Vi använder säkra betalningar via Swish
Läs mer om Swish här: https://www.getswish.se/om-swish/

5. Leveranser

DHL distribuerar på onsdagar och levererar i normala fall på 1-4 dagar.
Postnord distribuerar på måndagar & fredagar och levererar i normala fall på 1-3 dagar. 

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan.
Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager eller om leverans blir fördröjd p.g.a tillverkarens lagersaldo av beställningsvaror.
Paketen levereras av DHL eller Postnord till ombud eller brevlåda.

6. Transport

Equused AB ansvarar för transport till dig som kund.
Köparen och transportföretaget står för risken vid eventuell retur.

7. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till [email protected].

8. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin eventuella originalförpackning, fraktemballaget ska vara anpassat efter varans storlek.
Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten, vilken alltid skall vara spårbar.

9. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner, du når oss på [email protected]. Ange tydligt vilken order det gäller (ordernummer) och vad reklamationen gäller.
Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

10. Återbetalningar

Återbetalning sker via tidigare använt betalsätt.
Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.
Fraktkostnader ersätts ej. 

12. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.
Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
Vi reserverar oss för eventuella förseningar av leverans gällande beställningsvaror i händelse av att en vara vid ordertillfället för närvarande inte finns tillgängligt i leverantörens lager. 

13. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice ([email protected]). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

14. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig.
Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 300 kr.

15. Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/